Ångest.

Datum: 2012-02-20 Tid: 10:35:40
Ångest igen som spökar.
Tror inte någon förstår hur jobbig den här grejen är, hur jobbigt det är att alltid tänka på någon annan som gjorde allt mycket bättre. Att alltid jämföra precis allt med någon.
Och jag är så jävla självdestruktiv så jag plågar mig själv med att läsa, jämföra och må dåligt. Hur slutar man?
Jag försöker att inte göra såhär, försöker tänka på vad min fina fina pappa säger till mig.
Men vissa dagar kan jag inte låta bli.

Det slutar med en ledsen och grinig Cecilia. Jag vill kunna känna att jag inte behöver göra sådär och det sjukaste är väl kanske att jag gör det när det känns bra. När allt annat känns bra då ska jag förstöra. Som att jag medvetet försöker förstöra för mig själv innan någon annan gör det.
Ska sova någon timme nu, se om det hjälper. Sen äta lite maaat, tvätta och kanske gå en sväng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback